Kiery
Board Game Graczol 07 paź , 2019 0
GAME INFO
Po obejrzeniu swojej ręki każdy gracz wybiera trzy karty i przekazuje je zakryte innemu graczowi. Wszyscy gracze muszą przekazać własne karty, zanim spojrzą na karty otrzymane od przeciwnika. Rotacja podania to: 1. graczowi po lewej stronie, 2 graczowi po prawej stronie, 3 graczowi po drugiej stronie stołu, 4. brak podania. Rotacja ta powtarza się do końca gry. Gracz posiadający 2 trefl (po spasowaniu) zagrywa tę kartę, aby rozpocząć pierwszą lewę. Każdy gracz musi podążać za tym, jeśli to możliwe. Jeśli gracz nie ma żadnych kart w kolorze prowadzącym, kartę innego koloru można odrzucić. Wyjątek: jeśli gracz nie ma pałek, kiedy prowadzona jest pierwsza lewa, nie można zagrać serca ani Królowej pik. Najwyższa karta prowadzonego koloru wygrywa lewę (w tej grze nie ma atutów). Zwycięzca lewy otrzymuje wszystkie karty i rozpoczyna kolejną lewę. Serca nie mogą być prowadzone, dopóki nie zostanie zagrane serce lub Królowa Pik (jest to tak zwane „łamanie” serc). Królową pik można dowodzić w dowolnym momencie. Na koniec każdego rozdania liczona jest liczba kier, które gracz wziął; liczą się za 1 punkt każdy. Królowa pik ma 13 punktów. Jeśli gracz zdobył wszystkie 13 kier i Królową Pik, może odjąć 26 punktów od swojego wyniku lub dodać 26 punktów do wyniku każdego innego gracza. Kierki są rozgrywane do 100 punktów, gdy gracz osiągnie ten wynik gra się kończy. Gracz z najniższym wynikiem wygrywa.